توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی ساخت واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرسایش در صف ثبت‌نام لاستیک در مشهد | در حال حاضر بازار با کمبود لاستیک ۱۳ پرایدی روبه‌رو‌ است

  • کد خبر: ۲۲۰۶۱۸
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فرسایش در صف ثبت‌نام لاستیک در مشهد | در حال حاضر بازار با کمبود لاستیک ۱۳ پرایدی روبه‌رو‌ است
در حال حاضر همچنان بازار با کمبود لاستیک ۱۳ پرایدی روبه‌رو‌ست که این کمبود سبب استفادهشده است تا سودجویان و فروش لاستیک بهاین صنف با قیمت ۳ تا ۵/۳/۵ میلیون تومان شده استآن را در بازار عرضه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سال گذشته بود که برای تأمین و توزیع مناسب لاستیک خودرو میان متقاضیان به قیمت دولتی، شرایطی برای خرید از طریق سامانه اینترنتی فراهم شد، اما از همان زمان گلایه‌ها و درخواست‌های مردمی برای رسیدگی به این سامانه به گوش می‌رسید. قطع‌شدن سامانه و ممکن‌نبو‌دن خرید لاستیک خودرو به قیمت دولتی فرصتی را نیز برای برخی سودجویان فراهم کرد که برای این کالا به‌ویژه در لاستیک‌هایی که متقاضی بیشتری بین عموم مردم دارند، بازار سیاه ایجاد کنند و از آنجا که تأمین‌نشدن این کالا موجب زمین‌گیری خودرو و به دنبال آن ایجاد مشکلات دیگری برای شهروندان می‌شود، شهروندان ناچار می‌شوند قید لاستیک دولتی را بزنند و لاستیک را با قیمت بازار آزاد خریداری کنند. لاستیک‌هایی که در نمونه پرفروش با اختلاف‌قیمت دومیلیون‌تومانی در بازار خریدوفروش می‌شوند.

درخواست نظارت بر سامانه و بازار لاستیک

شهروندی که برای خرید لاستیک دولتی به سامانه مراجعه کرده است، می‌گوید: اصلا امکان خرید از این سامانه فراهم نیست یا سامانه قطع است یا اصلا لاستیک سایز ۱۳ و ۱۴ موجود نیست. چرا نظارتی صورت نمی‌گیرد؟

شهروند دیگری دراین‌باره به ستون حرف مردم نوشت: چرا بر عملکرد برخی از شرکت‌های فروش تایر نظارت نمی‌شود تا از این فرصت استفاده نکنند؟ یا در انبار لاستیک‌ها را احتکار می‌کنند یا با اختلاف‌قیمت خیلی زیاد آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

دردسر سامانه

یکی دیگر از شهروندان در تماس با روزنامه به مشکلات ثبت‌نام اشاره دارد. به گفته او سامانه ثبت‌نام لاستیک دولتی همواره دچار اختلال است. او در توضیحاتی بیان می‌کند: از ماه بهمن قصد دارم که برای لاستیک دولتی ثبت‌نام کنم، اما هر بار که به سامانه مراجعه کردم در دسترس نبود. در موارد بسیار محدودی هم که سامانه باز بود، اعلام می‌کرد که ظرفیت پر است. یکی از دوستان گفت باید به یک کافی‌نت مبلغی پرداخت کنم تا آن‌ها برای من ثبت‌نام کنند. چرا برای خرید یک لاستیک باید این همه چالش داشته باشیم؟

روش ثبت‌نامی از آغاز مشکل داشت

در پاسخ به پیگیری این موضوع و درخواست مردمی در زمینه نظارت بر بازار لاستیک‌فروشان، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی می‌گوید: یکی از مشکلات مهم در عرضه لاستیک به قیمت مصوب روش ثبت‌نامی این کالا بود که به دلیل قطع‌شدن مکرر سامانه یا سرعت پایین اینترنت مشکلاتی را در این روند ایجاد کرد.

محسن صیادی با بیان اینکه بیشترین نیاز به لاستیک سایز‌های ۱۳ و ۱۴ (به اصطلاح پرایدی) است، می‌افزاید: کمبود این لاستیک زمینه را برای فروش لاستیک‌های سایز ۱۳ و ۱۴ در بازار سیاه فراهم کرد و حتی در مواردی انبار یا احتکار این کالا نیز مشاهده شد.

پلمب واحد‌های احتکار‌کننده لاستیک

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مردم مطمئن باشند حتما بر روی این موضوع نظارت انجام می‌شود، اظهار می‌کند: سال گذشته یک واحد را که در انبار آن ۳۰۰‌حلقه لاستیک احتکار شده و عرضه نشده بود، پلمب کردیم. همچنین در سال گذشته در مشهد حدود ۴۳۰ بازرسی از این صنف انجام شد که در ۷۴ واحد صنفی، فرم گزارش بازرسی تنظیم و حدود ۲۰ واحد نیز پلمب شد.

صیادی با اشاره به پایین‌بودن سود عرضه‌کنندگان لاستیک (حدود ۳%) و به‌صرفه‌نبودن فروش این کالا از سوی این افراد، می‌گوید: توزیع نامناسب لاستیک از لحاظ سایز در سبد لاستیک، یکی دیگر از مشکلات این صنف در عرضه است.

به گفته مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی، با مدیریت مناسب و نداشتن فروش سبدی لاستیک و براساس سایز‌های موردنیاز بازار، در زمان کمبود می‌توان از این مرحله گذر کرد و شاهد کمبود برخی از لاستیک‌های پرمصرف در بازار نبود. همچنین با این کار می‌توانیم از انبار کالا‌های کم‌مصرف یا فروش اجباری این کالا جلوگیری کنیم.

تخلف کرده باشند، وجه را برگشت می‌دهیم

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر همچنان بازار با کمبود لاستیک ۱۳ پرایدی روبه‌رو‌ست که این کمبود سبب شده است تا سودجویان این صنف با قیمت ۳ تا ۳/۵میلیون تومان آن را در بازار عرضه کنند.

او معتقد است تولید بیشتر این سایز از لاستیک‌ها می‌تواند بر مدیریت این بحران مؤثر باشد.
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم که در این زمینه نظارت و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم، می‌افزاید: اسفند سال گذشته در یکی از نمایندگی لاستیک در مشهد ۲‌میلیارد ریال در این زمینه برگشت وجه داشتیم و همچنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی انجام می‌شود.

پیگیری بی‌پاسخ ماند

برای پیگیری موضوع نظارت بر اتحادیه لاستیک‌فروشان نیز به سراغ رئیس اتاق اصناف مشهد رفتیم که باوجود تماس‌های متعدد پاسخی دریافت نکردیم.

نحوه خرید اینترنتی لاستیک دولتی «بارز»

قبل از هر چیز برای آنکه ثبت‌نام شما به راحتی و بدون مشکل پیش برود، حتما کارت ملی مالک خودرو، کارت ماشین و برگ سبز را آماده کنید.
پس از آن به وب‌سایت تخصیص تایر و روغن به آدرس kala.ntsw.ir، وارد شوید و تیک موافقت با دریافت فیش رزرو را بزنید. پس از آن روی گزینه «ادامه عملیات» کلیک کنید.

کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا پس از چند ثانیه، کد اعتبارسنجی به تلفن همراه شما ارسال شود.
پس از دریافت کد اعتبارسنجی، این کد را در کادر مربوط وارد کنید و روی ادامه بزنید تا به صفحه بعدی شامل اطلاعات خودرو، وارد شوید.
در این مرحله از ثبت‌نام لاستیک دولتی، از شما شماره شاسی و شماره موتور خودرو، خواسته شده که باید در کادر‌های مربوط، ثبت کنید. سپس روی دکمه «استعلام و صدور فیش رزرو کالا» بزنید.

پس از آن به صفحه بعدی منتقل می‌شوید که باید سایز، اندازه فاق و پهنای لاستیک بارز را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این مشخصات با لاستیک مناسب خودرو شما، تطابق داشته باشد.

پس از انتخاب لاستیک دولتی، به صفحه بعدی هدایت خواهید شد که در آنجا باید استان و شهر خود و تعداد لاستیک درخواستی را ثبت کنید.
پس از ثبت اطلاعات، حواله شما ایجاد شده و می‌توانید آن را روی کاغذ چاپ کرده و با همراه داشتن کارت ملی، کارت خودرو و برگ سبز، به نمایندگی مجاز فروش تایر دولتی مراجعه کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->